dimecres, 1 de febrer del 2017

Preguntes sobre el Mestratge de Reiki

M'arriben repetidament preguntes sobre el tema del Mestratge de Reiki i és per això que voldria intentar aclarir-ne algunes.
  • Com és que es fan mestratges en un cap de setmana, en un dia o fins i tot per internet i jo l'imparteixo en 10 mesos?
  • Com és que els mestres no ensenyen les mateixes coses?
  • Per què té el mateix cost en deu mesos que en dos dies?
Anem a analitzar-ho partint de l'inici:

Els alumnes d'Usui l'acompanyaven molt de temps per arribar a ser "portadors de la llum", per a ser Mestres. A part d'això ell canalitzava on percebia una alteració energètica i s'hi podia estar molta estona en el mateix lloc. Emprava tècniques i meditació en l'ensenyament i va fundar una societat que encara està en funcionament al Japó.

Hayashi va crear la primera clínica on la gent ingressava per rebre únicament tractament de Reiki i gràcies a la seva carrera militar va sistematitzar la formació, va separar l'ensenyament en graus i va establir les diferents posicions de les mans per que no tothom té la mateixa sensibilitat inicialment.

Takata va passar molt de temps en la clínica de Hayashi, primer de pacient i posteriorment ajudant-lo tant en la clínica com en les visites a domicili. Per a ella Reiki era "pràctica, pràctica, pràctica" aplicant-ho amb les mans i va expandir Reiki a Occident sense tècniques. A aquest mètode se'l coneix com a Reiki Tibetà o Tradicional i és el més estès arreu del món. (Amb el temps el Reiki d'Occident va arribar a Orient i en aquest moment fins i tot en el Japó hi ha mètodes diferents de Reiki).

Moltes persones creuen que Reiki és només posar les mans i que amb una iniciació ja estàs preparat.

Si la majoria dels mestres no han rebut formació, quina formació poden donar als seus alumnes?, és un tema de desconeixement !!!

M'arriben persones com a oients als cursos, amb inquietud de saber més, que han rebut la iniciació sense formació i d'altres que tenen manuals de tres o quatre pàgines. 

També hi ha mestres que consideren que no cal cap formació i que el que fem no és necessari.

Personalment estic molt agraïda de la formació que he rebut. Vaig poder comparar el que vaig aprendre a França amb el que em van ensenyar a Barcelona i això em proporciona moltíssima satisfacció, ja que em permet transmetre l'ensenyament lo més fidel al seu origen, amb totes les seves tècniques. També he conegut altres mestres de diferents nacionalitats que m'han permès comprendre la diversitat actual.

Vaig fer el mestratge en un any i crec que és necessari això i més, perquè estem aprenent contínuament. És important saber emprar els recursos personals i experimentar per poder transmetre-ho als altres. Saber com ensenyar sense limitacions a tot tipus de persones, els que no tenen mans, invidents, etc. S'ha de poder formar terapeutes professionals !!!

Com es pot fer tot això sense formació?

Per altra banda tot té un "per què", cada cosa que fem en Reiki té una explicació, cada moviment, cada tècnica, no fem res per que sí. Gràcies a això tothom pot entendre per què funciona i la raó de fer-ho així.

En quant a les iniciacions, a pesar de fer-ne durant el període d'aprenentatge, si no es practiquen sovint s'acaba per oblidar com es fan, és per aquesta raó que proporciono vídeos de tots els rituals als meus alumnes, per que puguin repassar quan els hi calgui. 

El tema del cost penso que és un tema secundari, lo prioritari és implicar-se, tenir temps per practicar, comprendre ... i lo millor és el resultat.

Aquí hi ha un vídeo de 5 minuts on explico en què consisteix el Mestratge de Reiki que imparteixo i per què ho faig així. Per veure'l entra en el LINK

Us deixo amb la vostra pròpia reflexió.

Podeu accedir als detalls del curs a través del menú de la dreta

0 comentaris: